Mgr. Dana Kvačková
Jana Kordu znám profesně i lidsky téměř dvacet let. S obdivem jsem sledovala jeho neúnavnou snahu posunout školství správným směrem. Velmi bych si přála, aby Prahu 8 zastupoval v Senátu PČR, protože by se mohl aktivně podílet na budoucnosti českého školství. Přečtěte si, prosím, jeho program a pochopíte. A navíc je to srdcař, který plní sliby. Před 12 roky jsem nepřesvědčila vedení TOP09 o nutnosti reformovat školství, když jsem chtěla kandidovat do Senátu PČR. Od té doby naše školství neprošlo mnoha změnami. Pokud zvolíme do Senátu PČR Jana Kordu, budeme mít jistotu, že se naše školství konečně posune správným směrem. Honza má na to znalosti, zkušenosti a velkou míru energie.
Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
Pana ředitele Kordu znám od dob jeho vysokoškolského studia, tedy zhruba 30 let. Je nejen úspěšným ředitelem velmi kvalitní základní školy, ale také člověkem s hlubokým zájmem o věci veřejné, s intenzivním angažmá zejména v oblasti zlepšování kvality vzdělávacího systému. Má jasné vize o žádoucím rozvoji školství opřené o zkušenosti z vlastní praxe v roli lídra školy a o odbornou zdatnost. Je mužem činu, umí úspěšně řešit komplexní problémy a přinášet konkrétní výsledky. Je týmový hráč, klade důraz na spolupráci, dialog, hledání konsenzu, což jsou vlastnosti, které jsou v politice nezbytné. Je silný také v umění motivovat, inspirovat, podporovat a získávat pro pozitivní změny druhé lidi. Jana Kordy si hluboce vážím a podporuji jeho kandidaturu do Senátu pro jeho odborné předpoklady i lidské kvality.
Mgr. Ester Stará
Patřím mezi ty voliče, pro které je v senátních volbách víc než stranická příslušnost či program důležitá osobnost kandidáta. Honza Korda je mým nadřízeným téměř dvacet let. Cením si jeho schopnosti s respektem naslouchat potřebám lidí, konstruktivně řešit problémy a strukturovaně vést diskusi ke smysluplným závěrům. Sdílím jeho vizi kvalitního vzdělávání pro všechny děti na jejich nejvyšší odpovídající úroveň, protože právě toto směřování je přínosné pro celou společnost. Vnímám, jak pozitivně přispívá k dění v karlínské komunitě a nepochybuju, že stejně prospěšný bude i pro celou městskou část. Má pro to všechny kompetence. Upřímně mu fandím.
Mgr. Romana Fuchsová
Neznám nikoho kolem sebe, kdo by udělal více pro školství, než pan Mgr. Jan Korda. Nejen v tomto oboru se jedná o člověka na správném místě. Jeho práci pozoruji a velice mu fandím již od roku 2005. Mottem, které napsal na začátku svého programu, se řídí celou svojí pracovní kariéru. Vždy hledal způsoby, jak něco udělat, než důvody, proč to nejde. Při jakémkoliv dotazu nejen ohledně školství, měl pro kolegy vlídné slovo, vždy se snažil najít řešení. S jeho programovými tezemi naprosto souhlasím nejen jako ředitelka MŠ, ale i jako speciální pedagog. Věřím, že zvolením pana Kordy do funkce senátora nebude nikdo litovat a školství se nám začne tzv. hýbat správným směrem.
Mgr. Jiří Růžička
Vzdělávání je priorita. Bez kvalitně vzdělaných lidí nemá naše společnost v budoucnu šanci. Kolikrát jsme to slyšeli! A jaká je realita víme… O to víc si vážím lidí, kteří se vzdělávání celý život věnují, mají jasnou vizi, dokáží ji realizovat a ještě o její správnosti přesvědčí ostatní. Jan Korda takový je, Jan Korda patří do vrcholové politiky!“
Jarmila Kotrbová
Plně podporuji kandidaturu pana ředitele Jana Kordy do Senátu. Znám ho řadu let jako kolegu a mohu říci i jako přítele. Plně se ztotožňuji s jeho volebním programem a držím palce, ať se podaří část programu splnit. Školství potřebuje do senátu lidi, kteří školství rozumí, a ne ty co jen „v lavici seděli“.
PhDr. Helena Kalábová
Pan ředitel Korda vede školu s vyjasněnou vizí, která jeho školu profiluje jako zařízení otevřené společnému vzdělávání, zaměřené na žáka a stavící na kvalitních vztazích. Vedení školy je podmíněno jeho silnou představou o tom, jak má škola a školství (obecně) fungovat (jasná, sdílená vize je základ). Jsem přesvědčena, že se stejným přístupem bude vystupovat i v
oblasti politiky, a bude pro školství velkým přínosem.
PhDr. Jiří Brůžek
Jana Kordu vnímám jako odborníka v oblasti školství, který má skutečnou vizi budoucí podoby vzdělávání. Jako někoho, komu záleží na rozvoji našich dětí a tím i naší budoucnosti. V každém kroku hledá především jeho smysluplnost a nadbytečné věci se pokouší eliminovat. Nebojí se otevírat i mnohdy nepopulární témata, kterým se mnoho politiků vyhýbá. Především je to však člověk, který dokáže spojovat lidi často různých názorů (avšak s podobným cílem) a hledat pak s nimi konsenzus.
Mgr. Josef Buchal
S Honzou Kordou jsme mnohaletí souputníci – spolužáci na pedagogické fakultě, kolegové učitelé, v současnosti kolegové ředitelé a v neposlední řadě dobří, spolehliví kamarádi. Svoji téměř třicetiletou kantorskou profesi zastává Honza s potřebným optimismem, nutnou erudicí, rozumně propojuje tradiční pojetí s přirozeným smysluplným moderním rozvojem. Dvě dekády buduje úspěšnou, vyhledávanou základní a mateřskou školu v pražském Karlíně, ve které panuje nepřehlédnutelně příznivá pracovní atmosféra, družný spolupracující tým. Honza má dar nacházet klidná, účinná řešení ve složitých situacích. U odborné veřejnosti je uznávanou pedagogickou i manažerskou osobností. Je vnímavý pro potřeby společnosti, nesmírně ochotný spolupodílet se na budování věcí veřejných. V senátorské funkci bude naší vlasti dozajista prospěšný.
Mgr. Ludmila Šprachtová
Znám Tě od doby, cos začal ředitelovat na „Lyčkárně“. Sleduji Tvoji práci ředitele, realizaci všeho prospěšného pro školu pod Tvým vedením, snahu o šíření moderních přístupů ve vzdělávání, řešení problémů ve školství. Kdo jiný by tedy měl být senátorem než právě Ty? Jako senátor bys byl člověk na svém místě.
Ludmila Böhmová
Nedůstojné životní podmínky a extrémní chudoba jsou důvody, proč se lidé z chudých oblastí světa rozhodují pro migraci, která se pak stává čím dál větším světovým problémem. Migraci však významně snižuje rozvojová spolupráce. Bohužel je jí věnována menši pozornost (ze strany politiku a medii) než humanitární pomoci. Právě do náročné rozvojové spolupráce se Jan Korda s tymem kolegů ze SIRIRI s.r.o. zapojil už v roce 2015, a to ve snaze podpořit vzděláváni v jedné z nejchudších zemí světa, Středoafrické republice (SAR). Vytvořil v rámci vzdělávacího programu “Škola hrou v SAR” originální jednoduchou moderní efektivní metodiku, která vychází z konkrétních kompetencí místních učitelů. Po desetiletém úsilí pedagogického týmu SIRIRI, jehož významným členem je Jan Korda, je výsledkem meřitelné zkvalitnění práce stovek středoafrických učitelů a měřitelný nárůst dovedností tisíců jejich žáků. Bez vytrvalosti, odborné vynalézavosti a pedagogického optimizmu Jana Kordy, by program Škola hrou v SAR nemohl sklízet úspěchy a oceněni a to jak na pude MZV ČR, tak od zástupců ministerstva školství v SAR.
Pavel Fischer
Jan Korda se skvěle orientuje i daleko mimo hranice školy v Karlíně, kterou řídí. Poznal jsem ho při práci na neziskovém projektu pro Sředoafrickou republiku, za nímž stojí SIRIRI. Cílem bylo navrhnout pedagogickou metodu výuky v rodném jazyce sango pro děti, které byly nuceny od malička mluvit francouzsky. Celý projekt slavil úspěch a pokračuje dodnes. Jan Korda má mou podporu.